Teknisk supporter med stor erfaring i SolidWorks

Teknik Bureauet ApS søger for PLM Group A/S i Roskilde en engageret og dygtig teknisk supporter til Professional Services i Roskilde.

Som teknisk supporter i PLM Group bliver du en del af vores Professional Services, som yder kundesupport i driftsfasen samt assisterer salgsafdelingen i kundesager. Det er en spændende og udfordrende stilling med mange kontakter – primært med danske kunder, men også kunder i de øvrige nordiske lande.
Du vil referere til den danske Technical Manager, som til dagligt har kontor i Roskilde.

Virksomheden:

PLM Group er Nordens største forhandler af SOLIDWORKS. Vi tilbyder softwareløsninger til at skabe 3D data som anvendes til at sælge, designe, producere, levere og servicere bedre produkter – hurtigere og billigere. Du får her en enestående chance for at blive ekspert indenfor CAD-branchen.

Arbejdsopgaver:

• Løse kundehenvendelser med større eller mindre kompleksitet fra kunder i hele Norden
• Tage ejerskab for opgaverne og komme med løsningsforslag
• Assistere dine kollegaer med din specialistviden

På sigt kan stillingen udvikles til at omfatte eksempelvis:
• Specialiststatus inden for udvalgte SOLIDWORKS produkter, PDM, DRIVEWORKS, CUSTOMTOOLS mv.
• Assistere salg med produktdemonstrationer
• Afholde seminarer i forbindelse med lancering af nye features i software
• Deltage i kundeprojekter herunder have forståelse for kompleksitet og implikationer på baggrund af valg af løsninger
• Opkvalificere vores kunders CAD-kompetencer med produkttræning, enten i egne lokaler eller hos kunden

Kvalifikationer:

• Du er teknisk uddannet som teknisk designer/assistent, produktionsteknolog, maskintekniker, maskiningeniør eller anden relevant uddannelse
• Du har flere års erfaring med at arbejde/konstruere i SOLIDWORKS
• Du har erfaring eller kendskab til PDM
• Du kan påtage dig en konsulentrolle og udfordre status quo hos kunden
• Du behersker dansk og engelsk i skrift og tale på højt niveau

Personlige kvalifikationer:

• Du er forretningsorienteret og kan balancere mellem den gode løsning og den rette tid brugt til opgaven
• Du trives i et uformelt miljø med sparring og vidensdeling
• Du tager ansvar for, at de aftalte processer følges og sikrer dermed høj kvalitet i dit daglige arbejde
• Du kan begå dig i en stærkt teknisk og specialiseret organisation
• Du kan og vil tage dialoger med både interne og eksterne samarbejdspartnere
• Du kan sætte dig ind i problemstillinger og forstår leverancen set fra en kundes synsvinkel

Vi tilbyder:
• En virksomhedskultur præget af åbenhed, korte beslutningsveje og yderst kompetente kollegaer
• Godt arbejdsmiljø og en god omgangstone, hvor der samtidig er plads til spøg og skæmt
• En fleksibel arbejdsplads med fokus på individet
• Personlig og faglig udvikling – opdateringer og nye tiltag fra bl.a. SOLIDWORKS og DRIVEWORKS, certificeringer mv.
• Et omfattende introduktionsprogram som dækker arbejdsprocesser, vores tjenester og produkter
• Et selvstændigt arbejde, hvor du får ansvar for egne opgaver, og hvor du altid har mulighed for at søge en kollega om hjælp til at løse dem
• En Support der er viden baseret, og derfor ikke følger et flowchart – at være supporter hos PLM Group kræver både viden og kunnen
• En stor kontaktflade til mange forskellige kunder med små som store udfordringer
• Meget varierede arbejdsdage hvor der altid er spændende opgaver at kaste sig over
• Gode kollegaer med en høj faglig stolthed

Ansættelsesforhold:

Hvis du er parat til at hæve niveauet og løfte udfordringerne (individuelt som i team) for vores kunder, så er du vores nye kollega, og vi glæder os til at arbejde sammen med dig!

Der er tale om en fast stilling med gode udviklingsmuligheder, både fagligt og personligt i en spændende alsidig og dynamisk virksomhed.

Gage efter kvalifikationer og mulighed for relevant efteruddannelse.

Erfaring Min. 2 år
IT/CAD SOLIDWORKS produkter, PDM, DRIVEWORKS, CUSTOMTOOLS
Beliggenhed Roskilde
Tiltrædelse Snarest, der vil blive interviewet løbende
Ansættelsesform Fast stilling
Kontaktperson

Lyder jobbet interessant for dig, skal du sende en ansøgning hurtigst muligt til Bill René Hansen på bill@teknikbureauet.dk der også gerne besvarer spørgsmål på 2026 0225 eller 4444 0225.
Vi interviewer løbende til stillingen, så tøv ikke med at sende din ansøgning.

+ Tilbage til joboversigten

Print Friendly, PDF & Email
Kontakt

Vi er næsten altid til at få fat på så ring endelig, hvis du har noget, du ønsker at tale med os om, også uden for alm. arbejdstid.

Skal du have fat på én af vores vikarer, så kontakt os, hvorefter vi får den pågældende til at ringe tilbage.

x.gif
bill.jpg x.gif

Bill René Hansen

Direktør

Telefon:

x.gif

4444 0225

Mobil:

x.gif

2026 0225

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
Maja.jpg x.gif

Maja Viuf Christensen

Rekrutteringskonsulent

Telefon:

x.gif

4444 0225

Mobil:

x.gif

4144 0925

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
betina.jpg x.gif

Betina Rasmussen

Personalekonsulent

Telefon:

x.gif

4444 0225

Mobil:

x.gif

2572 0225

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
michael.jpg x.gif

Michael Vedel

Bogholderi

Telefon:

x.gif

4444 0225

Mobil:

x.gif

2323 0225

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
jenschr.jpg x.gif

Jens Chr. Søndergaard

Salgschef Vest

Telefon:

x.gif

4444 0225

Mobil:

x.gif

2343 0225

+ Send en e-mail til mig.

x.gif
FØLG OS HER